Egy "szebb" élet az MX5-ön túl

O-MG

O-MG

Nem akarja vízforralóként végezni

2017. május 09. - G3rY89

... és én sem szeretném. Régóta nem szeretném. Mióta az autó árának kb. kétszeresét már ráköltöttem, azóta nagyon nem szeretném. Hirtelen nem tudok rosszabbat elképzelni, mint a motorból gejzírszerűen feltörő vízgőz látványa a visszapillantó tükörben, nagyjából 150-200 km-re otthonról. Sok dolgot kicseréltem már az autóban és leginkább a hűtőrendszerben, hogy ez ne következhessen be megint.

webp_net-resizeimage.jpgMotorháztető nyitva.

Miután a hengerfej tömítéses műtéten átestünk, azt hittem, ezt pipálhatom az amúgy nem túl kurta hibalistáról. Tévedtem. A csere után pár héttel ismét a hőfokmérő felszalad, vízgőz feltör, szerelő kihív. Együtt konstatáltuk, hogy az autó alatt futó hűtőcsövek átrozsdásodtak és a hűtő is kilyukadt. Én nem tudtam róla, ő pedig elfelejtette(?) ellenőrizni legutóbb. Ment a fejvakarás, hogy mi legyen, de megegyeztünk végül. Vele cseréltetem ki a hűtőt és a csöveket is rozsdamentesre, amennyiben ismét kicseréli a hengerfej tömítést (valószínű, hogy nem tett jót neki) plusz az olajat, szűrőt gariban. Ekkor kapott egy eBayről rendelt bontott ventilátort a gyári mellé párnak, hogy biztosítva legyen a megfelelő hűtés és végre elfelejthessem kaméleonként az egyik szemem folyamatosan a hőfokmérőn tartani.

webp_net-resizeimage_1.jpgEnnyi helyem van, itt kell elférni. 

Néhány nappal ezelőttig szinte biztos voltam benne, hogy minden faszán működik, úgy ahogy a nagykönyvben sincs leírva. Ahogy a kinti hőmérséklet már alulról nyaldosta a 20 fokot, figyelmes lettem arra, hogy nem igazán akarnak bekapcsolni a ventilátorok. Ekkor még nem igazán foglalkoztam a dologgal, mivel azt hittem csak nem hallom/veszem észre (Murphy óta tudjuk, hogy ilyenkor már biztos a hiba). Egyre inkább erre álltak rá érzékszerveim és ezek azt sugallták, bizony foglalkozni kell a dologgal mert baj van és ha most nem teszem még nagyobb lesz. Felcsaptam a netes bibliát és szakirodalmat a http://www.mgf.ultimatemg.com/-ot, ahol leírja részletesen, hogyan teszteljem le a rendszert. Először is azt kellett megvizsgálni, hogy az áramkörrel van-e baj vagy a jeladóval. Oké, ez egyszerű. Csatlakozó lehúz a hőmérséklet jeladóról, ekkor a kocsi számítógépe állandóra kapcsolja a ventilátort. Lehúzom, semmi. Akkor haladjunk tovább, biztosítékok. Lám-lám, a hűtő biztosíték kiégett. Ekkor már sejtettem, hogy ez mégsem lesz egyszerű, hiszen biztosíték ritkán szokta "csak úgy" feladni, de próbáljuk meg egy másikkal. Halk pukkanással jelezte, hogy az előző sem "csak úgy" égett ki. Fi-szi fa-sza... Ássunk akkor még mélyebbre. Jöjjenek a ventilátorok. Oké, ehhez már bontani kell. Nagyjából a fél elejét az autónak, hogy hozzájuk lehessen férni kényelmesen, mert burkolatok alatt fekszenek éppen kómában.

webp_net-resizeimage_4.jpgEz alatt a panel alatt lakik a hűtő

Ahogy hozzáfértem a csatlakozókhoz, egyesével lehúztam őket, hogy kiderüljön egyáltalán itt van-e a baj. Bizony itt... Az eBay-es zárlatos. Szipi-szupi. Nem örültem, de ha csak ezen múlik, ám legyen. Húzzuk ki a méregfogát. Ekkor már beindult és a biztosítékot sem kell cserélni. Teszteljük élesben. Pörgetem a motort, már 5-6 perce üzemmeleg a víz is és az olaj is, de a hűtő csak nem kapcsol. Homlokom már lüktetnek az erek, ha cigiznék már nikotinmérgezést kaptam volna, ha innék matt részeg. Szerencse, hogy csak autóbuzi vagyok, így csak a pénztárcám üres. Hagyjuk, ez még mindig nem jó.

Már csak a ki-beszexuált szenzor lehet. Nem egy vészes tétel, az utolsót elhozom az autósboltból. Régit gyorsan ki, újat gyorsan be, nehogy kifolyjon a kiegyenlítőből a víz, mert ha levegősödik és légteleníteni IS kell, akkor tuti tökön rúgom magam. Húzom meg azt a műanyag vackot(szenzor) majd egy halk reccsenést hallok és pár apró koppanást a földön. Eltört. Ekkor halk, mélyről jövő remegést éreztem a talajban majd vártam, hogy kettényíljon a föld. Igazi, hamisítatlan magyar összetett kézműves káromkodás hagyta el a számat, ami ilyenkor szokás. Ilyen hitvány, kínai fröccsöntött szart még nem pipáltam. Kurva nagy szerencsémre a város másik végén lévő autósboltban volt még egy darab szenzor. Gyorsan el érte, majd haza, becsavar, meghúz (FINOMAN B@ZDMEG) összedug.

webp_net-resizeimage_2.jpgEz is ugyan olyan hitvány, mint ami eltört

Nem teszteltem le, hogy kapcsol-e. Nem, mert:

1. jónak kell lennie

2. lsd. 1.

Miután összeraktam mindent, az következő látvány nagyjából körvonalazta a következő szerelést:

webp_net-resizeimage_3.jpg

Szerencsére ezen már nem kell gondolkodnom. Igen, illesztésnél ereszt a kiegyenlítő tartály. Az utolsó alkatrész a hűtőrendszerben...

Augusztus 3. Durván 2,5 hónap mire megint nyakamba kapom Európát. Ekkora kell elkészülnie az autónak, ugyanis hajnali 4:20-kor indul a komp és mi rajta leszünk, remélem minden gond nélkül megfutja a 2 x 1600 km-t.

Hátralévő tennivalók:

- olajcsere

- kiegyenlítő tartály

- hátsó gátlók

- hátsó féktárcsa és -betét

- összes szilent (ez kihagyható)

- kormányszervo komputer-reset

- ékszíj

- hydragas rendszer feltöltése

A bejegyzés trackback címe:

https://o-mg.blog.hu/api/trackback/id/tr7412483903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy Hun Hunniából 2017.05.10. 09:32:00

Má' ércsük mé' szűnt meg a brit "autó" gyártás! A többi néma csend! Az is elmond mindent!

FairPlay 2019.05.06. 02:39:53

Hello,

A legutóbbi eset óta nem forr fel a víz? Én is ezzel küzdök, már minden ki lett cserélve (ventillátor, szenzor, csövek elől-hátul, kiegyenlítő tartály és csövei), de a fél szemem mindig a hőformérőre vetem...Ráadásul a minap hőfokmérő rendben, de mégis forrongást hallottam hátul...a víz keményen bugyborékolt, mintha felforrt volna, hűtő nem kapcsolt be, stb. Én nagyon nem értek hozzá, de ez tiszta káosz évek óta..Ezen kívül nincs más gond vele. A szerelő nagyon nem szívesen cserélné ki a hengerfejtömítést, azt mondta, csak végső esetben, mert nagyon macerás, ha már minden más lehetőségen túl vagyunk...Nagyobb útra nem merek vele indulni, de akkor meg minek ez a gyönyörűség...Te kivel szerelteted amúgy? Magadon kívül. Van-e valami rejtélyes megoldás a felforrás problémára?

Üdv: Attila

G3rY89 2019.05.06. 05:57:07

Helló!

Pedig sajnos lehet meg kell barátkozni a gondolattal, hogy hengerfej-tömítést kell cserélni. Ritkább esetekben ugyan, de előfordulhat még, hogy kiegyenlítő tartály sapkája tömítetlenedik el vagy légbuborék van a vízrendszerben. Ezekben a légtelenítés nem automatikus, hanem van 3 légtelenítő csavar az autóban. ( mgf.ultimatemg.com/group2/common_problems/hgf_pages/coolant_bleed_procedure.htm )

Van egy, kifejezetten a típussal foglalkozó szerelő Érden. Kérlek, csatlakozz Facebook csoportunkhoz (MG MGF/TF Club Hungary) és további segytséget tudunk nyújtani :) .
süti beállítások módosítása