Egy "szebb" élet az MX5-ön túl

O-MG

O-MG

Euro-trip felkészítés vol.1

Már van olyan autó, ami ha előttem áll, akkor átlátok a szélvédőjén.

2017. június 07. - G3rY89

Ahogy azt már egy korábbi posztban említettem augusztusban (egészen pontosan 3-án, tehát a mai naptól már csak 56 nap múlva :)) indulok Avonmouth-ból Budapestre. Tavaly volt az első ilyen kalandom. Soha az életben nem vezettem még annyit, mint akkor. A körülményeket nem részletezném, de úgy adódott, hogy amilyen gyorsan csak lehet, Magyarországra kellett mennem. Repülő csak másnap estére lett volna és az már későnek tűnt. Így adott volt, hogy autóval nekifutok. Életem egyik legjobb utazása volt, azóta is vágyom rá, hogy újra átutazzak Európán. 

De mielőtt megint nekilódulok, inkább végiggondolom, hogy ugyan azokba a hibákba ne essek, mint akkor. Például az összes, szükséges papír, dokumentum, igazolás nálam legyen, euró sem rossz ha van nálam Európában, legyen szállás foglalva (mert egyedül, ennyit, egy huzamban tuti senki sem képes levezetni, parkolóban pedig nem igazán kényelmes az alvás ebben a kocsiban, mivel a motortól az ülés csak függőleges helyzetben képes állni), OFFLINE GPS (ezzel is adódtak gondjaim az úton, mivel online navigációval mentem legutóbb), szükséges felszerelések és az AUTÓ ÁLLAPOTA.

Csináltam egy "nagyjáboli" állapotfelmérést, hogy mi az amit ki kell cseréljek a lelki nyugalmamhoz:

- olajcsere

- kiegyenlítő tartály

- hátsó gátlók

- hátsó féktárcsa és -betét

- összes szilent (ez kihagyható)

- kormányszervo komputer-reset

- ékszíj

- hydragas rendszer feltöltése

Az első és szerintem legfontosabb tennivaló az a hydragas rendszer feltöltése volt. Kezdtem már kicsit úgy érezni, mintha a kocsi alól eltűnt volna a futómű. Túlságosan kemény lett, már nagyon elpattogott a legkisebb úthibán is, autópályán 140-160 km/h-nál inkább lobogott az autó, mintsem az úton lett volna. Nem mellesleg a jobb oldala szinte karcolta az aszfaltot, ezáltal egy normál fekvőrendőr már kihívást jelentett, mert csak sasszézva tudta megmászni. Sok Volkswagenes, Hondás kezét, lábát, veséjét, anyját is odaadná egy ilyen futóműért. Illetve a kormány is igencsak jobbra húzott. Egy szó, mint száz a hydragas rendszer mielőbbi újratöltést kívánt.

img_1041.JPGItt a két szelep az újratöltéshez

Korábban már láttam eBay-en egy hirdetést, ami egy kisipari hydragas pumpát kínált a gyári pumpa árának tizedéért. Egészen pontosan annyiért, amennyiért a két oldalt egyszer feltöltik folyadékkal. A műveletet nagyjából évente ismételni kell, mert a rendszer természeténél fogva elengedi a nyomást. Szóval már az első alkalommal vissza is hozhatja az árát. Ez még a hülyének is megéri, nekem meg pláne. Néhány fórumon utánaolvastam, hogy mennyire használható, egyáltalán megéri-e? Nem egy high-tech cucc, de arra tökéletes, amire kitalálták. Végül beruháztam rá, amit nem bántam meg. 


img_1088.JPGA hengerbe kell tölteni a folyadékot és függőlegesen kell tartani 

img_1089.JPGA csatlakozó egy normál autógumi szelepre is rátekerhető

img_1090.JPGAzért ne túlozzunk :)

A következő kérdés, ami felmerült, hogy mivel töltsem fel? A megfelelő hydragas folyadék 49% alkohol 49% desztvíz, 1% színezék plusz 1% még valami, de sokan 50/50 fagyálló, desztvíz keveréket használnak, mert az is teljesen megfelelő. A nehézkes beszerezhetőség okán én is az utóbbit választottam és azt kell mondjam teljesen megfelelőnek tűnik. 

A gyári hasmagasság 368 mm az első kerekeknél a kerékagy közepétől a sárvédő felső ívéig mérve +/- 10 mm holtjátékkal 17 C fokos hőmérsékleten. Ez elvileg 400 font/négyzethüvelyk nyomáson érhető el. Én a 400 psi-t lőttem be, mert a pumpán lévő műszerrel ezt könnyebb volt ellenőrizni. Mikor elértem a megfelelő nyomást, rámértem az első kerekeknél és kb. 1-2 mm eltérés volt a két oldal között, ergo én teljesítettnek érzem a feladatot. Sokan írták fórumokon, hogy egy teljesen új autót kaptak, amikor feltöltötték a rendszert és ez így is van. Nekem a kormány újra egyenesbe állt, lett újra csillapítás, úttartás (160 km/h-nál az érzés olyan, mintha 100-120-szal mennék, nem lobog csak megy egyenesen és extra dülöngélés nélkül irányt is vált) és nem mellesleg nagyon szexi is lett, amit a lenti képek bizonyítanak :). 

Ez megint egy minőségi ugrás lett az autó egykori (hajdani) valója felé. Már úgy érzem, hogy ami gyárilag benne volt, az kb. 85-90%-ban ma is kiautózható belőle, a maradékhoz pedig az alkatrész már a csomagtartóban van.

A következő a listán a kormányrúdon lévő nyomatékszenzor újra kalibrálása lesz, mert még mindig tekeri balra a kormányt.  Az ehhez szükséges felszerelést már megrendeltem Gearbest-ről és ahogy megjön csinálom is. Ekkor fog kapni szintén friss olajat, szűrőket és ékszíjat is.   

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://o-mg.blog.hu/api/trackback/id/tr9412556177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

János Metz 2017.06.07. 20:53:30

Király ez a cikk és nagyon hasznos!
süti beállítások módosítása